16
Aug

Spiritual Enlightenment – The Most SHOCKING Truth You’ll Ever Hear


– This is Julien, and I’m here in… (crowd chattering) Can you guess? Amsterdam. And in this video we’re
going to get spiritual, we’re going to go deep,
we’re gonna get nuanced on what it means to realize
abundance, to be enough to be enlightened. Enjoy. (energetic rock music) (crowd cheering) (energetic rock music) (crowd chattering) – The whole process of letting
go isn’t just doing nothing; it’s letting go of trying to find yourself in the external. It’s letting go of attaching your self worth to
all of these external things. People’s opinions, success, my goal, my achievements, money, status, validation. Like we try to
attach our self-worth to that. No. Your self worth is I’m
enough for no reason at all. Just ‘cuz. Because you can’t
be enough if there’s… a requirement or condition
that comes before that. And this is big. If you think
you’re enough if this happens, once this happens you’ll never
be enough, ‘cuz then it means that by default you’re not
enough ‘cuz you need that to happen for you to be enough. This is a head trip, but
if it sinks in it’ll change your fuckin’ life. You can’t
be enough if it comes after something. ‘Cuz then it
means that before that thing you’re not enough, so you’re
not enough. Make sense? (audience agreeing) So that means detach your
self-worth from everything. It doesn’t matter whether
you succeed or fail, you’re still enough. It doesn’t
matter if you have a partner or you’re alone, you’re still
enough. It doesn’t matter if you make millions,
or you’re broke as shit. You’re still enough. It
doesn’t matter if you’re happy or sad. You’re still enough.
You’re enough, that’s it, just ‘cuz. And the journey
there to realize that, ‘cuz here’s what we think,
“I’m not enough and I’m gonna “work on being enough,” it’s
kinda flipping it around like they said before. It’s
“I am enough let’s let go of “all the stuff that’s
telling me I’m not enough.” Yes? – [Audience Member] Yes,
so if you’re already happy, yes of course, if you’re already happy, then what drives you? – Inspiration, baby. You’ll just notice you won’t be inspired to do nothing.
Just ‘cuz you’re enough doesn’t mean you don’t
take action in this world. And I guess I’ll give you
my little spiel, here, of enlightenment. Do you wanna
know what daddy’s view of enlightenment is? Here’s me becoming enlightened right now. (audience laughs) (exhales sharply) Whoa. (audience laughs) Do you feel that? Whoa! People. Oh my. I can’t put this into words. It’s happening now. I was gonna joke, it’s happening now for real. (audience laughs) Do you not feel? It’s so beautiful. It’s
beyond words, everyone. It’s beyond… I’m the conductor. (laughs) (audience laughs) So dickish. This is what
we think enlightenment is. Trust me I put this out
in a video everyone’s like “He’s enlightened!” No.
(audience laughs) Now, it depends what you
label as enlightenment. People will have those kinda
experiences of being in a higher state, where you’re
just like “Holy shit!” I experienced this at every Transformation Mastery Live
event, especially towards the end when people are sharing stuff. I am so fuckin’ present.
I’m in such a high, grateful state it’s insane.
However, that’s not the goal. Enlightenment, and I call
this abundance if you will, doesn’t have an opposite.
Enlightenment is a state of non-resistance, you might
have heard this before, of non-duality where you just embrace and welcome everything. It can’t have an opposite. If you think this is enlightenment, and this is non-enlightenment, you’re viewing it the wrong way. ‘Cuz as soon as you’re
here, you’re gonna fear dropping back to this. So you can’t fully feel
at ease and at peace ‘cuz there’s resistance
to not being enlightened. You can’t be enlightened
if you’re resisting not being enlightened. Make sense? Enlightenment is a
feeling of just being okay with everything similar
to what I used to teach in Success With Women with state. People heard this, “When
you’re in state you’re so attractive you just kill it, man.” And everyone wants to be in state and then they resist being out of state, but that’s the wrong
interpretation of what state is. People think with their high energy and just very loud that’s state. And then as soon as they’re
a little more quieter, a little tired, they’re like,
“Fuck, I’m out of state.” And then what fucks them is
their resistance to this. ‘Cuz then they feel bad
about being out of state, which brings them even
worse, even further down, and then they feel bad about feeling bad about being out of state, and feeling bad about feeling bad, about feeling bad, about being out of
state, and it’s endless. If you were okay being out
of state, you’d be in state. (audience member laughs) If you’re out of state, so
you’re like, “Oh my God, “I’m in my head, I’m nervous,”
et cetera, et cetera, and you saw me appear,
and I told you, “Dude, “fuck everything you’ve
heard before, right now “that’s when you’re the most
attractive. People love it “when you’re out of state.
That’s the most attractive “state to be in is when
you’re just out of it, “when you’re shy, when
you’re sad, that’s the shit.” What’s gonna happen? Now you’re
no longer gonna resist it. You’re gonna be like, “Oh,
I’m a little shy. Fuck yeah!” (audience laughs) And you’re in state. Change the label. And it’s the same, by the
way, with all emotions. We’re so attached to running away from feeling sad, feeling angry, being afraid, but no, that’s part of who we are. And we’re so attached to
being happy all the time, positive all the time,
but that’s not natural. If you just embrace it
all you’d feel amazing. If someone told you, “Dude,
feeling sad is the shit.” And all the videos you’ve seen on youtube up until this day, I’ve been telling you, “Feeling sad is the shit.”
You’d be happy, you’re like, “I’m sad. (gasps)
(audience laughs) “Feeling angry’s the shit,
everyone.” You’d get mad, you’re like “Fuck yeah.” Your
experience of it would change. Right? That’s enlightenment.
It’s not “I wanna be “up here I’m resisting being down here,” it’s “I’m okay with whatever’s there.” And then you just ride the rollercoaster, the experience that is
life welcoming it all. What fucks us is our
resistance and our attachment. Again this goes back to Buddhism, no aversions, no attachments. We have that list of good emotions: happy, positive, et cetera, enthusiastic. And then there’s a list of bad emotions: angry, et cetera. Now all of
these emotions are part of us. And they’re going to
happen, no matter what. You’re human. And you should be afraid, get angry at times. That
sends a lot of valuable data to your mind. If you’re
never afraid you’d be dead. (laughs) Okay? It makes
sense to experience fear. The difference is do you
experience it, take the data, and move on, and just
embrace what comes next, and let go of it. Or do you hang on to it, perhaps by resisting it, I’m
sure you’ve heard that saying “Whatever you resist persists.”
And then it runs you. And instead of just being a
temporary emotion with data it becomes a permanent
state that you’re stuck in. Okay? So instead of trying to
be this, by being attached to this side and resisting this side, and being swung back and
forth, embrace it all. And that’s enlightenment. The opposite is apathy
where you resist it all. You’re like, “You know
what, fuck feeling happy, “at least I won’t feel sad.
I just won’t feel at all.” Now once you’re in this state
of embracing everything, and once more, all of
us, my view, all of us are already enlightened
we just don’t realize it. You still act in the
real world, as you asked, and the best way to understand this is to
think of a video-game like Grand Theft Auto. GTA. You guys know that game? [Audience] Yeah. (laughs) – Just a few people. No one
knows that game? Really? (audience chatter) You should know this game!
So speak up, what the fuck? So here’s the GTA game. Here’s your character running
around in the GTA world. Here, is you. Sitting here playing the game,
running around in the world. Now there are two perspectives here. There’s the perspective of the character, and the perspective of the player. The character in this game, his self worth is extremely
attached to what’s going on. If he goes from level one, or she goes, or whatever goes, from
level one to level two the self worth increases. They’re stronger they have more skills, et cetera, et cetera, they’re
extremely attached to that. They’re extremely attached
to things going well, the mission succeeding,
et cetera, et cetera, or they’re fucked. For you, the player, you’re
still playing the game you’re going through the same missions, same emotions as the character, but your experience of them changes. You don’t feel the same type
of fear the character feels. You still experience
fear when shit’s tense. But you know that no
matter what happens here, you’re enough, you’re okay. Enlightenment is switching perspectives away from the character
to being the player. And then living life
knowing that you’re a player and embracing whatever comes. Easier said than done
but that’s enlightenment. And that doesn’t mean
you’ve stopped playing. You have the fucking
controller that doesn’t mean put the controller down,
you’re still playing but your experience of
yourself, your experience of the world changes.
That’s enlightenment. It’s not just sit down,
put the controller down, meditate in a cave, you’re
still partaking in life. (sharp exhale) Which is
good. And we all have this, except we forget ‘cuz
we’re sucked into this. And this is what most
spiritual teachings point to; let go of identifying and
trying to find yourself in the external, in the game, zoom out. (robust rock music) This is Julien and welcome
to Transformation Mastery. – It was fucking amazing. – This was huge for me.
This was so, so important. – This gave me, by far, the
greatest feelings I’ve ever had. – It just made me, finally,
confront my deepest fears. – We got real deep and I found
some issues within myself. – One of the best things
I’ve seen so far in my life. – What you’re about to
experience, going through this program is what
completely changed my life on every single level. Be it
health, wealth, relationships, higher purpose, you name it
this is the stuff that finally, finally produced that true, long-lasting, personal transformation we’re all after.

Tags: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

100 Comments

  • JulienHimself says:

    ►►► START YOUR TRANSFORMATION NOW: http://julienhimself.com/self-help

  • Donald Trump says:

    I honestly thought with the amount of spiritual material Julien has read he wouldn't mock Leo haha. I'm a bit confused was he making fun of Leos enlightenment video because he believes it's all bullshit? I completely resonate with Leos enlightenment videos including his LIVE one.

  • Harrison says:

    I had a major epiphany when Julian gave that GTA analogy

  • Stephen Junior says:

    what does the flower of lifes geometry represent exactly?

  • Dany #gotaworldtosee says:

    Julien became Rockstar for Real 😉

  • Valantis Kitsakis says:

    Julien just taught the Non-Self teaching of Buddhism. Awesome video, man!

  • Julias Celestine says:

    Sick Video Julien

  • Mistah AC says:

    What if those petty motivations are the things that get you in the gym or to take action. What then becomes your driving force? I'm asking for myself because ego was the main driver for me to take action and without that I don't have a strong pull to succeed.

  • Pentru Barbati says:

    Ypur fashion game is not from earth those trainers OMG

  • Soren Pietrangelo says:

    blew the doors off man
    GG

  • Uly Sambrano says:

    Julien! I was wondering if your program would be good for someone on antidepressants (ssri)?
    Some have no emotional feel while on them and I feel some are dependant on them.. what type of help would you recommend for people like that.
    I got a couple friends like that.

    Thanks for reading my question and all the stuff you put out, luv you man! 🤠🤘

  • Shako Lokman says:

    All praise Father J. Oh eeee Oh Oh eeeeee Oh.

  • Dmitry Medvedev says:

    Wtf are you wearing?

  • Pulse Pulsar says:

    When I saw that ''enlightening'' one and a half hour vlog from Leo I unsubscribed. Was obnoxious as fuck

  • missionava says:

    Shoutout to Actualized? lol

  • Michał Borski says:

    I know this and I live it most of the time

  • Michał Borski says:

    I'm touched. I'm so grateful

  • day hapi says:

    I get stressed even from playing video games usually… maybe I'm not playing enough.

  • Tsiparov says:

    🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥

  • Jack Kyle says:

    Fucking, thankyou!

  • Daniil Yamnov says:

    Editing is DOPE here! Good Job!

  • Nicodemus Tretyakov says:

    I was gonna guess Belfast, close enough. 😂

  • ryankuchel says:

    LETS GET NUANCED

  • Sherlock Shlome says:

    GTA analogy was really dumb tho. The GTA character shows zero signs of emotions, other than in cutscenes. Also, what makes you not care as a player is that when the character gets harmed or dies, it doesn't really happen to you and you can keep playing because you respawn. GTA is all about that killing/getting killed. A better analogy would have been the Sims where your character actually builds relationships and stuff but you are emotionally detached yourself.

  • aichi337 says:

    Truly epic content and delivery! The strange thing is though that I still feel a paradox in it, but it might just be me 🤔

  • Ordinary guy says:

    well the only thing is you have no idea the scope and depth of the rabbit hole Julien

  • Daniel Reiss says:

    Great video

  • Sexy Rodriguez says:

    Every time I wear those shosts and tights I get made fun of 🙁

  • Christaki says:

    Ju Baba 🙏🏽

  • Dániel Baráth says:

    Father Jay, what was the name of the intro song ? Made me feel so blessed.

  • Dario Di Donato says:

    great vid julian! simple, short and fun!

  • GF R says:

    Welcome to the Cult of Human Personality

  • László Kovacs says:

    Its hard to take father J seriously when he’s dressed like a high fashion rapper

  • Moreira Da Lima says:

    Enlightenment is the realisation of the brain trap that makes us believe that We are the self, while in reality We are EVERYTHING.

  • Yann says:

    You don't have a clue about what enlightenment is

  • Guido Bisocoli says:

    Heeeey it's Julien, from Julien… Himself, and in this episooode… we are gonna talk about… Spiritual Enlightenment… the most shocking truth you'll ever hear.

  • thevladnr1 says:

    man i dont think you belive me but after 5 years of studying enlightment you did it .

  • Brad Evans says:

    Next video on actualized.org: a rant against pickup part 2

  • Valentim Pereira says:

    Julien….. dude you could totally have been an actor m/m/

  • besek e says:

    Holy f k since when did this many girls come to rsd events

  • Derek Andrew says:

    You can identify as a person living in the universe or you can identify as the universe living in a person!

  • Marius Langfeldt says:

    You should cut the beard with that jawline you have Julien 🙂 You got the genes to go with a clean shave mate, or a stubble

  • Sam F says:

    so what youre saying is I should live life like I play GTA?

  • Karmaindustrie says:

    really? what about "stay in your body" ? in order to feel more fully (?) (i mean the comparison GTA-Player – enlightenment) …maybe i am in a different perspective on that comparison

  • Mary Antonio says:

    I just can't wrap my head around it. I agree that going with the flow of things can help with a number of things, and probably also makes us realize that we're tougher than we think. However, at a certain point, if you just allow whatever without resistance, won't you just be betraying your core values? I mean, allowing things to happen that you just don't find acceptable. When I think about it, the reason I resist most of the time is because I feel my values are being encroached, so I put a stop to it, sometimes even with little things so that the value threat doesn't get bigger.

  • Damir Chichov says:

    waw thats awesome

  • Renegade Nielsen says:

    Those 29 thumbs down have no freakin clue what they are doin in life. Just sheep to the slaughter

  • Shyamal Dave says:

    Anybody know the song / riff used for the intro !?

  • arpeja says:

    Has anyone ever read Ayn Rand? I think philosophy is the next level of game, can't really click too much with any game thing anymore except max's stuff. Huge respect for RSD still though.

  • Itay Naba Bustan says:

    This is the best video I have ever seen from him

  • Big wan says:

    How to become very self confident?

  • kevin david says:

    The music intro is Badass!

  • noel says:

    He and his fellow are smelled Clinton Foundation.

    You can only do that.

  • Alejandro Turcot says:

    Thank you father J 😇

  • Comments Corner says:

    whats your best books on developing your conversation

  • Joshua Allison says:

    Great stuff bro

  • Kamyk W says:

    Haha young Julien? 11:51

  • Justin J. says:

    Julien has talked about being the player of the video game vs. the character in the game before… But the simple illustration he did here really helps with the analogy

  • Tyler says:

    Your fashion sense was on point in this one J.

  • Blondale says:

    Abundance

  • Gotron Tenkaichi says:

    Zoom out yall. You can label things until you are blue in the face but it is what it is. A lion is what it is whether you call it a giraffe, a sheep or a cat. Labels are used to keep things easy to understand at lower level paradigms. Graduate from those labels and you will be closer from emerging from conceptual reality, the matrix, whatever the fuck you wanna call it and be a step closer to seeing reality for what it actually is. There are no labels, there are no rules there is just consciousness. There is just life.

  • lara kay stories says:

    😂😂😂😂😂 leo enlightenment experience lmao

  • 2 stroke Dinger says:

    Let me work for you. I'm low risk. Id be a great asset to your organization

  • Taoxic says:

    Seems like how to live in denial

  • David Socha says:

    eaven the most identified whit body aparence and style can reach that peace. a commercial thanks!

  • enrique avalos says:

    the Grand Theft Auto analogy was great, Julien.

  • Baldoxxx4000 says:

    He is wearing his gym clothes…

  • Maxphonik Mp19 says:

    Father Jay, if I may ask…when are you coming to do a show in South Africa?

  • Baldoxxx4000 says:

    He needs to draw better doodles >.<

  • enrique avalos says:

    WHERE can I find that shirt 👕

  • Abraham Kristanto says:

    Holy shit Julien that was a terrific analogy with the GTA game

  • Ronnie9P says:

    Father j…

  • Ni Ca says:

    Amazing shit

  • Cav Bets says:

    Mahamudra

  • Katalina DeLuna says:

    Guys…the world as we know it is not what we think it is. A long time ago, dark forces took control of our world and designed many, many traps in order to enslave and harm us. This is why there is so much darkness, suffering, and lack on this planet. These traps are more complicated than we realize… Apart from the religious nonsense they have poured down our throats since we were born (reason for that being that they are able to suck our energy whenever we pray to some “god”), they have built for us an astral playground and have given some psychic abilities such as clairvoyance, ability to astral project, telekinesis, ability to explore other dimensions, realms and planets, ability to communicate with higher beings, ability to see the future, etc. so we would stay in our fantasy world and never find out all the horrible, torturous things they did to us. None of these abilities are real! When we have these “special skills” we falsely believe we are “awake,” “enlightened,” and “fully aware of the truth”, and basically willingly walk right into the trap. The real truth is that we have bigger and better abilities than the fake ones the darks have given us. They just have blocked us from accessing them. They gave us fake abilities so that we would never wake up to our own innate power. Many things in the common spiritual world are controlled by darks. For instance, synchronicity is just darks manipulating our environment to lead us astray. Chakras are dark implants. Channelings are not trustworthy as the information received comes straight from the darks. Karma is a dark tool meant to enslave us. Spiritual awakening symptoms are most likely just the effects of darks attacking us and taking advantage of us while we cling on to the belief that we are spiritually evolving. If we’re waiting to spiritually ascend, we’ll be waiting forever. No one single event is going to liberate this planet; we have to do all the work ourselves. Love is a great thing, but it is not always the answer. Believing in this will only give the darks permission to harm us as we send more love and forgiveness to them.

    Archangels, spirit guides, ascended masters and "benevolent ETs" are only dark beings pretending to be of the light. Please don’t work with them! They will only suck your power.

    Any being that is down here “helping” is not light. All you need is yourself and no one else. We are also not all “one.” We are not part of some higher God or Source. Although the idea may sound enticing, there is no conscious, all-loving, omniscient creator. That is only a dark lie with the intention of diminishing your power by telling you that you belong to something larger and to force you backwards in evolution. We are here as unique beings. This is what we’ve evolved into. “Merging with the whole” would mean that you lose all the evolutionary progress you made.

    I know this is very hard to hear, but the truth can sometimes be harsh. Please stop letting the darks exploit, misuse, and mislead you. The idea of “love and light” was spread just to make you docile, submissive, and accepting of any harmful things that are done to you. Knowledge is power, and we have to spread the knowledge and get out of the trap together! Four billion beings on this planet are a part of the Protoi Alliance, a team that battles against the darks on higher levels 24/7. If you are a part of this group, you can be certain your other parts are doing a stellar job up there. But it’s up to you to wake up to who you really are and take responsibility down here. There is a bright future ahead of us if we are willing to put in the effort to make it so! 🙂

    If you’ve read this far, I commend you. It’s not an easy read, but there is an information war going on, and this stuff needs to get out there in the most direct way possible. Thank you for taking the time 🙂

    Please take a look at these links for more detailed information:

    Oneness Illusion Creation – Astral Disneyland: ‪http://forum.presbeia-protoi.org/viewtopic.php?f=81&t=2194‬ and‪http://forum.presbeia-protoi.org/viewtopic.php?f=47&t=2286‬
    “Oneness”: ‪http://forum.presbeia-protoi.org/viewtopic.php?f=26&t=2343‬
    The Divine Plan: ‪http://forum.presbeia-protoi.org/viewtopic.php?f=79&t=2028‬
    Benevolent ETs: ‪http://forum.presbeia-protoi.org/viewtopic.php?f=26&t=2310‬
    Your “Purpose in Life”: ‪http://forum.presbeia-protoi.org/viewtopic.php?f=47&t=2255‬
    Your “Divinity”: ‪http://forum.presbeia-protoi.org/viewtopic.php?f=47&t=1826‬
    Become Who You Really Are!: ‪http://forum.presbeia-protoi.org/viewtopic.php?f=47&t=1647‬
    Who are the Protoi and what do they stand for? ‪http://forum.presbeia-protoi.org/viewtopic.php?f=17&t=2357‬ and ‪http://forum.presbeia-protoi.org/viewtopic.php?f=17&t=2384‬
    What is this forum all about? ‪http://forum.presbeia-protoi.org/viewtopic.php?f=47&t=2383‬

  • Farhad Kazemi says:

    Lol…wth have you been smoking dude? You're so different than a few years ago…in a good way 🙂

  • XzeZT says:

    watching your videos instantly makes me feel lighter and at ease. Thank you man

  • Olaf Hage *The Journey Within* says:

    Great video!!

  • Lachlan Orr-Millis says:

    Hi Julien,

    You’ve provided some great content and examples here. I was wondering if you’ve heard of or maybe even experienced a practice called Vipassana?

    I’ve just experienced transcendence from total misery in my life due to sexual abuse (in this state I couldn’t even comprehend I was miserable and living a life of suffering).

    Taking on Vipassana which is a 10 day silent meditation retreat has totally removed the disgraceful feelings I had about myself through re experiencing every painful memory in my life, which I believe has helped me find true inner happiness and love for myself. This looks and feels like a similar state that people like you, Owen and other truly happy people are in!

    *THIS IS NOT A RELIGION, this is a 2500 year old meditation technique which is simple and in my case provided results.

    Id love to know if you or anyone you know has given this a try and if not, would you be interested in doing so? It would be amazing to get your thoughts on this and potentially help people who have been through severe and all other traumas that are tethered to this human experience.

    Much love from Melbourne Australia, keep up your awesome work.

  • Town1976 says:

    Shorts, tights, and bowling shoes…wtf!?!?

  • Zaki Sp says:

    The title of the video is letter by letter similar to LEO from Actualized.org

  • Peaceful Elevation says:

    Wow… He really does get it.

  • Moon Goddess says:

    Wow!!! Refreshing and enlightening, thank you Julien 💚🙏🌈 to an enlightened humanity 💗

  • Epnet Streaming says:

    Julien am way past my sell-buy date wish I was in my 20's or 30's would follow (learn from) you to the end of this world! GREAT!

  • Philosophase says:

    Julien Blanc or Alan Watts?

  • Rohit Verma says:

    Fucking brilliant!!

  • SUB C says:

    He's not mocking anyone, he knows what he's talking about and it's super important

  • Wellness4lyfe says:

    round of applause!

  • Shad Pierre says:

    Bro trust me, great intro, great energy, and last but not least good explanation, but….enlightenment can not be explain. Sooo yea.

  • Shad Pierre says:

    In my opinion you re not yet there, just my opinion

  • Brandon carrasco says:

    accurate, I came to these conclusions by myself and i’ve seen the changes and how i’ve evolved by thinking this way. everything comes so much easier especially with confidence and being comfortable in myself while thinking this way.

  • ozz ozz says:

    a asshole talking about other asshole. and people trying to findout which asshole is better.

  • Akash Sheral says:

    Wow, 😍

  • tommy Dawson says:

    Total aceptance

  • Adam Miceli says:

    Why did u title it the exact same thing as Leo?

  • Some dude on earth says:

    So suicide is basically the equivalent of a video game rage quit?

  • liambeatz says:

    @5:56 “Sadness of any sort is also seductive. Especially if it seems deep-rooted, even spiritual, rather than needy or pathetic—it makes people come to you.” — Robert Greene. Julien’s spot on here, all states and emotions are tools if used properly.

  • Stiai Ca says:

    Cool show. You're a good commediant. But enlightenment isn't just BEING OK with everything. Wtf does that refer to? First, understand what everything truly is. Instead of mocking and making fun of other valid teachers, ask yourself if you truly are awaken or if you just want to be a celebrity, cause being a celebrity is really standing in your way to enlightenment.

  • Stiai Ca says:

    :)))) nah… you're not just something outside of the game controlling a character, you're more than that. You're not enlightened. :))

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *